Ma juba viimane pool tundi ise naeran selle pealkirja üle. Muide, just käisime välises mullivannis. Õues on 35 kraadi, aga pime. Nüüd istun meie hotellitoas, mis on pea sama suur kui meie eelmine korter ja nii umber 1000 või 1000000 korda ilusam.

Lihtsalt keset seda lõputut luksust ja sära ja kulda ja karda ma ei tunne ennast üldse sobivat. Ma arvasin, et minus on ikka peidus see “tahan-kalleid-asju-ja-luksust-aga-raha-pole-piisavalt”, aga vist ikka ei ole. See pole see, et ma arvaks, et ma ei ole seda väärt. Ma olen sajaga kõike väärt, mida ma tahan. Lihtsalt, kas ma tahan?

Just täna kui õhtul jälle ujuma läksime, siis astusime lifti ja olime justkui mingid võõrkehad seal. Kõik oma pikkade uhkete ürpidega, kullas-karras, täiuslikult meigitud ja imekaunid hennatätoveeringud kätel. Ja siis oleme meie rohmakate hotelli hommikumantlite, rätikute ja plätudega. Selline tunne nagu oleks mingist eriti kehvast komöödiast välja kistud stseeni sattunud. Ja liftis oli haudvaikus ka. Ja keegi ei naeratanud. Ja keegi ei vaadanud kellegi poole. Kõik tegid näo, et on ainukesed liftis.

Üldse siin inimesed ei naerata eriti. Mulle see üldse ei istu. Nii ebamugav on olla. Tahaks kõigile soojalt naeratada ja samas seda sama vastu ka saada.

Dubais viitärnihotellis puhkamine peaks nagu olema mingi unistus, aga mitte minu oma. Mulle meeldivad naeratavad inimesed ja lihtsus. Igasugune üle võlli ajamine tekitab pigem ebamugavust. Ma mõtlen, kas tõesti on vaja, et hotellitöötaja saadab kaks naist liftiga üles kui mõlemal on kokku neli keskmist kotitäit brändikaupa kokku ostetud. Noh kotitäie all mõtlen, et ju vist igas kotis paar asja sees nagu ikka, teate ju küll. Ise ei jaksa LIFTIGA neid enda tuppa viia?

Naised Dubais tunduvad ülbed. Ainult hotellitöötajad on siiani sõbralikud olnud. Lennujaamast võtsime takso ja see juht.. Teate. See on kirjeldamatu. Ma arvan, et ma ei olegi kunagi nii kehva teenindust kogenud. Meelde küll ei tule. Terve tee ülbitses meiega ja kõike, mida ta ütles, ütles ta hurjutades. Ma lihtsalt istusin tagaistmel ja mõtlesin omaette “issanud kui lamp”. Juht oli naine ja loomulikult ta ei tõstnud ka ühtegi kohvrit autosse. No see selleks, saan aru, naised ei tohigi tõsta kui ei jaksa, eks. Lihtsalt mitte midagi ta meie heaks ei teinud ja suhtus meisse nagu tüütutesse parasiitidesse, aga ega see seganud teda sõidu lõpus veel jootraha küsimast. Täiesti uskumatu. See oli ka umbes nii, et Martin hakkas kaardiga maksma ja tema küsis järsu häälega: “JOOTRAHA TAHAD JÄTTA VÄ!?” Jootraha me siiski ei jätnud.

Hotelliga panime ka vähe pange. Mitte selles mõttes, et hotellil midagi viga oleks. Ei, mitte seda. Hotell on imeline. Kindlasti üks kõige vingematest hotellidest, kus ma ööbinud olen. Lihtsalt Booking.com kaudu otsisime välja, mõtlesime veel ise, et “huvitav, et nii normaalse hinnaga saab 5* hotelli Dubais” ja ei pööranud absoluutselt tähelepanu sellele, et lõpus oli väikeses kirjas, et hind EI sisalda VAT’i 5%, ei sisalda veel mingit maksu 10%, ei sisalda veel mingit maksu 7% + hotelli enda lisatasu 20 kohalikku raha. Lõpuks maksime hotelli eest siis üle 25% rohkem kui arvasime, et peame maksma. See on viietärnihotelli puhul täitsa korralik summa kolme öö eest, uskuge mind.

Martin jõudis meie toast pilti teha, enne kui me Mayaga jõudsime toa tundmatuseni ära muuta 😀
See pilt uuesti, sest need kaks kõrget torni taustal, eks, neist üks ongi meie hotell. Me ööbime 20. korrusel.

Olge siis ise targemad ja kui kuskile riiki hotelli bookima hakkate, kus te varem käinud pole (eriti väljaspool Euroopat), siis jälgige kindlasti seda, kas maksud on hinna sisse arvestatud või ei ole.

Kui need paar viperust välja arvata, siis on Dubai üks ütlemata põnev koht. Lihtsalt vaatadki ja imestad muudkui. Me oleme kesklinnast omajagu kaugel ja siin on eriti aeglane ja tühi kõik. Samas söögikohakesi ja apteeke on ikka üsna palju ja suur luksuslik kaubanduskeskus oli samuti jalutuskäigu kaugusel. Aga ju siis Dubais ongi neid iga nurga peal.

See oli hullult suur keskus ja hullult tühi. Nii tühi, et me muutusime ka hägusteks kummitusteks võluväel

Kuumus on siin ikka väga kuum. Kesköö paiku maandusime ja lennukist välja astudes mõtlesin, et jumal küll, miks lennukimootorist see põletav õhk mulle näkku paiskab. Hiljem kui lennujaamast välja saime, et takso peale minna, siis sain aru, et see ongi lihtsalt siinne õhk oma normaalses olekus. Nii kuum on, et see palavus lihtsalt vajub sulle raskusena peale. Mu arust ei ole paremat viisi selle kirjeldamiseks. See pole nagu selline troopiline ja niiske. Lihtsalt raske kuumus. Päeval 40 kraadi ikkagi. Sellepärast me täna eriti ümbrust avastama ei kippunudki. Vaatasime netist 20-minutilise jalutuskäigu välja ja käisime hiiglaslikus poes lihtsalt. Isegi selle lühikese kõndimise peale läks Maya päris kuumaks, nii et homse plaanime ka nii, et me liiga kaua järjest õues ei oleks. Kuigi Dubai on nii kihvt, siis mõnes mõttes ei jõua ära oodata, et Singapuri juba saaks, seal pea 10 kraadi jahedam see värk.

Pildi pealt tundub, et vari ja võiks täitsa jahe olla, aga tegelikult lihtsalt kõnnid kogu aeg saunas ja mõtled mitmendat korda sa oma kleiti täis higistad juba

Kui ma juba lennukist rääkisin siis, naised ja mehed, lendamine on tõsiselt äge! Eriti kui saab lennata suure vinge lennukiga! Minu jaoks oli see esimene kord lennata sellise lennukiga, mida filmidest näeb. Astud lennukisse sisse ja kõnnid nagu unenäos. Lendasime Emirates Airlines’iga ja see kuus tundi, mis me lendasime, polnud üldse pikk aeg. Ma oleks tahtnud kauemaks jääda. Eriti muidugi sellepärast, et seal tahvlis oli mingi numbrite mäng, millest ma pool tundi enne maandumist totaalselt sõltuvusse sattusin. See, kus on ruudud ja ruutude sisse tulevad number kahed ja sa pead neid kokku panema, kuni saad ühe ruudu sisse 2048.

Ei mingit luksust, seljas lohvakad kotid (sest kammon, mugavus on lennates kõige tähtsam!)

Lisaks sain lendamise ajal paar filmi ära vaadata, mida ma isegi enam ei mäletanud, et ma kunagi tahtsin vaadata. Ja toit! Neil oli menüüs ülimalt maitsev vegan kookoskarri tofuga. Nii toitev ja hea. Pealegi, me saime oma toidud iga kord enne teisi kätte. Me põhimõtteliselt juba lõpetasime söömise kui meie kõrvalrida alles toidu kätte sai. Priviligeeritud veganid (siia sisestaks selle päikseprillidega smaili kui oskaks).

Nii nämma, juba ootan, et uuesti saaks

Homme on plaanis hommikusöögile enne kella 11 jõuda, Tripadvisor’i Dubai TOP 3 üle vaadata (kusjuures me ei teadnud, et need asjad TOP 3 just on, mis välja valisime, pärast nägime alles) ja ujuda ja kuskil väljas süüa ja lihtsalt vaadata ja imestada. Ja siis veel natuke vaadata ja veel natuke imestada.

Ma tunnen, et mul on vaja lähiajal mingi dokumentaalfilm Araabia Ühendemiraatidest ära vaadata, sest ma lihtsalt ei mõista üldse, mis siin toimub. Mulle tundub, et ma teadsin Dubai kohta palju rohkem, enne kui siia päriselt jõudsin (kuigi ainult seda, mida siit-sealt kuulnud olin). Nüüd on selline tunne, et ma ei tea mitte kui midagi. Hakkas huvitama kohe. Luksusjanu Dubai minus äratanud pole veel, aga teadmisjanu küll. Uskumatu kui põnev maailm on ikka.