See “hclf” mul pealkirjas tähendab, et tarbin suures koguses süsivesikuid ning rasva pigem vähe. Mis ei tähenda, et ma teadlikult ennast millegi osas piiraksin. Lihtsalt loomulikult on mu toitumine selliseks kujunenud.

Tänane päev algas hommikujooksuga. 8 kilomeetrit ja 50 minutit. Peale seda mõned venitused, harjutused ja pesu. Vahepeal (enne jooksu ja peale jooksu) jõin paar-kolm klaasi vett ja võtsin D-vitamiini. Esimene söögikord oli kella 11.30 ajal.

Kõikide toitude tegemisaeg oli 10-25 minutit.

Hommikusöök

IMG_20180322_185730_574

Hommikuks tegin endale müsli. Valasin kaussi pool klaasi sojapiima, paar peotäit kiirkaerahelbeid, rosinaid, külmutatud mustikaid ja vaarikaid, jahvatatud linaseemneid, kreeka pähkleid, 1 banaani ja raputasin peale veidi jahvatatud ingverit.

Hommikuoode

IMG_20180322_185934_895

Seda oma müslit ma kohe süüa ei saanud, sest mulle ei meeldi peale sööki pool tundi külmast väriseda, seega tegin endale hommikuoote. Lõikasin kaks õuna tükkideks ja sõin neid maapähklivõiga.

Lõunasöök

IMG_20180322_190132_433

Lõunaks tegin kiire karri moodi toidu. Kastmesse läksid punased läätsed, sibul, rohelised oad, brokoli, pool pakki oatly koort, maitsepärmi ja soola. Kõrvale keedetud basmati riis ja pisikesed ploomtomatid.

Õhtusöök

IMG_20180322_190330_986Õhtuks ei viitsinud midagi vaaritada. Käisime linnast tulles poest läbi ja ostsime pita saiad ja falafelid. Röstisin ahjus täistera pita saiad, lõikasin lahti, määrisin sisse paksult hummust, laotasin kurgiviilud, tomatitükid ja pooleks tehtud falafelid. Kõrvale viljalihaga apelsinimahl.

 

000.000

Mulle endale tundub, et täna oli tavalisest palju vähem puuvilju. Enamasti joon päeva jooksul vähemalt ühe smuuti, kus marjad, banaan ja/või mango sees. Eile näiteks jõin hommikuks smuuti ja sõin päeva jooksul paar kilo apelsine ära ja muidugi söön ära kõik poolikud banaanid jms, mis väiksem vegan lauale jätab.

Kaloreid ma ei jälgi. Söön seda, mida tahan ja nii palju, et kõht saaks täis. Vee ja D-vitamiini lisandi unustasin programmi kirja panna, sellepärast näitab nagu oleks puudus.

000.0000

E-vitamiin ja kaltsium on ainukesed, mida võiks rohkem olla. Samas ega toitumisprogrammi ei saa ka 100% usaldada nii või naa ja ega siis see tänane päev üksinda midagi muuda. Tähtis on see, et iga päev sööks mitmekesist toitu. Või noh, et nädala peale oleks enam-vähem tasakaalus kõik.

Igapäevaselt ma küll ei viitsi niimoodi kõike kuskile sisse toksida, mida ma söönud olen. Viimane kord oli vast üle poole aasta tagasi. Vahel harva huvitav vaadata lihtsalt. See pidev jälgimine on pigem neile, kes tunnevad, et ehk on neil toitumine väga paigast ära ja tahavad paremini või tahavad kaalu langetada või tõsta jne.

Varem olen toitumise teemal kirja pannud: Mida sööb päeva jooksul 3-aastane vegan? ja Veganpere nädalamenüü.

Advertisements