Sain enda esimese tasuta nänni juba peale kuu aega blogimist. See polnud otseselt selle blogiga seotud. Kuigi sain tänu blogimisele rohkem jälgijaid küll. Mulle kirjutas üks tervisetoodete firma Instagramis.

Mul oli tol ajal 700 jälgijat, seega ma olin üsna üllatunud, et minuga ühendust võeti. Ma arvasin, et rahvusvahelised firmad ei taha koostööd enne kui sul ikka 10 000+ jälgijat on.

Raha nad ei pakkunud ja ma ei küsinud ka. Veel. Pean enne välja mõtlema, mis ühe Instagrami pildi hind üldse olema peaks.

Küll aga sain endale välja valida mitmeid tooteid, mida ma niikuinii ostaksin. Näiteks vitamiin D3, Matcha tee, superfoods segu smuutide jaoks jne.

Lisaks küsisin eelmine nädal, kas nad tahavad mu blogilugejatele loosimiseks midagi saata. Vaat nii lihtsalt see tasuta nänni lunimine käibki!

Eile igatahes jõudis pakk maheda vegankraamiga kohale. Loosi teen Facebookis, nii et kui kellelgi tekkis huvi, siis hoidke silm peal.

Midagi jagama ega laikima ei pea hakkama.

Mulle üldse ei meeldi sellised loosid, kus mingi 10-eurose asja pärast pead 3 erinevat lehte laikima, 3 sõpra tägima, pea peal seistes 3 selfiet tegema ja siis 3 aastat ootama, kas võidad. 😀

17629879_1383599958345761_753194464780032884_n
Sina saad tasuta nänni, sina saad tasuta nänni! Kõik saavad tasuta nänni!

Hiljaaegu arutasime blogiga teenimise teemal Martiniga ja jõudsime järeldusele, et mulle on üsna raske sobivat koostööd pakkuda. Olen vegan, minimalistlike kalduvustega, eelistan mahedat, mõttetuid asju ei taha (ainult neid, mida saab süüa või mida ise ka ostaksin), kõik peaks olema fair trade, võimalusel plastikuvaba.

Kui meil raha ühel hetkel rohkem vaja on, siis kasvatan enda Instagrami suuremaks ja hakkan seal piltide eest raha küsima parem. Neilt firmadelt, kelle tooteid ma niikuinii ostan. Kuigi ega neid palju polegi.

Praegu aeg-ajalt näitan või mainin firmasid või tooteid enda blogis või Instagramis, siis Martin küsib kohe “Mis reklaamid? Kas nad andsid sulle raha selle eest?”

Ei, ei andnud. Aga ega ma ei küsinud kah. Sellega kaasneb ju kohustus reklaami teha. Toredam on blogida ilma kohustusteta. Vist. Samas kui keegi mulle suuri summasid veganfirmade reklaamimise eest tahab anda, siis ma ei tea, mis mu vastus oleks. Oleneb ikka summast ja firmast. 😀

Kui mul ükskord tekib vajadus või soov blogiga raha teenima hakata, eks ma siis topin ta reklaame täis ja asi ants. Aga niikauaks naudin oma kaootilist kirjutamist ja seda, et mu blogi on minu oma ja võin siin kõige kohta täpselt nii öelda, kuidas ise tahan. Ja millal tahan. Ja kui tahan, siis ei ütle üldse midagi.

